29.03.2015

Smakebit på Søndag, 17




Smakebit på søndag er en bloggutfordring på bloggen til Mari, flukten fra virkeligheten. Det går ut på å dele en liten snutt fra boka du leser nå. For øyeblikket holder jeg på med Råta av Siri Pettersen, bok to i Ravneringene og oppfølger til Odinsbarn. Smakebiten inneholder spoilere fra forrige bok.
"Han er makeløs. Fortell ham det. Fortell ham at han er makeløs." Kvinnen la hånden mot Naiells kinn. Strøk tommelen over huden hans. En voldsom stein glitret på fingeren hennes.
"Jeg tror ikke det er nødvendig," sa Hirka tørt.
"Si det," sa kvinnen, med en stemme som ikke åpnet for motsigelser.
Hirka sukket. "Hun sier du er ... bra," sa hun på ymslandsk
Naiell vendte hodet mot henne. Svart tåke raste rundt i øynene hans.
"Makeløs," rettet hun. "Hun sier du er makeløs. Ikke la det gå til hodet på deg." 
Smakebiten er fra side 159.

16 kommentarer:

  1. Flott smakebit! Hilsen Anette :)

    www.anettesbokboble.com

    SvarSlett
  2. Fin smakebit. Jeg har lest første boka ( min favoritt fantasi bok), har ikke fått kommet meg til bok 2 enda. Selv om jeg fikk den til jul i fjor av ei venninne. Får lese den snart. Men akkurat nå er jeg litt opphengt i Bloodlines serien til Richelle Mead.

    SvarSlett
    Svar
    1. Oh, hvor langt er du kommet i bloodlines serien? Råta er veldig annerledes men liker den godt så langt!
      Btw; har du slettet bloggen din? Jeg finner den ikke på blogger profilen din

      Slett
  3. Denne ligger på bordet, klar til å bli lest en gang i løpet av påsken (håper jeg). Elsket Odinsbarn, så har høye forventringer til Råta. Takk for smakebiten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Håper du får begynt på den, den er veldig annerledes men spennende!

      Slett
  4. Takker for smakebiten, og gleder meg til å lese denne :D Likte førsteboken godt, men dessverre ikke en så stor favoritt som jeg hadde håpet på :)
    - Siri

    SvarSlett
    Svar
    1. Denne boken er veldig forskjellig da, pga det som skjedde på slutten. Jeg syns fremdeles den er spennendes men det som skjedde på slutten gjør at handlingen tar sted et heeeelt annet sted, om du skjønner hva jeg mener? :)

      Slett
    2. Ja, skjønner :p Veldig spent på den settingen!
      -

      Slett
  5. verkar vara en spännande bok! tack för smakebiten!

    SvarSlett
  6. Jag vill verkligen läsa Odinsbarn! Tack för smakebiten!

    SvarSlett
  7. Tack för smakbiten. Maken fick Odinsbarn till födelsedagen av barnen, så vi får se om den här flyttar hit såsmåningom också.

    SvarSlett
  8. Har första boken hemma som väntar att bli läst! Tack för smakbiten.

    SvarSlett
  9. De här böckerna verkar vara så bra. Tack för smakbiten!

    SvarSlett