01.03.2015

Smakebit på Søndag, 16



Smakebit på søndag er en bloggutfordring på bloggen til Mari, flukten fra virkeligheten. Det går ut på å dele en liten snutt fra boka du leser nå. For øyeblikket har jeg nettopp startet på Dager med blå himmel av Jennifer Niven, som er oversatt av Eli-Ann Tandberg.
Hun hvisker "Takk skal du ha, Theodore Finch." Hun strekker seg opp og kysser meg på kinnet, og jeg kan lukte sjampoen hennes, som minner meg om blomster. Inni øret mitt sier hun: "Hvis du forteller dette til noen, så dreper jeg deg." Med støvlene i hånden styrter hun av gårde og i ly for regnet, inn gjennom døren til den mørke og vaklevorne trappen som tar deg ned til en av de mange altfor lyse og altfor overfylte skolekorridorene.
Smakebiten er fra side 19.

22 kommentarer:

  1. Den här vill jag också läsa. Tack för smakbiten och ha en fortsatt bra söndag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk! har lest 1/3 og liker den godt så langt

      Slett
  2. Tack för smakbiten. Har aldrig hört talas om den tidigare.

    SvarSlett
    Svar
    1. hadde hørt om den og tenkt veldig lyst til å lese den, så ble veldig glad da jeg fikk høre at den var blitt oversatt til norsk!

      Slett
  3. Jag gillar både omslaget och titeln på boken. Tack för smakebiten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg også :-D Elsker at de har med et bilde av en fink og en blomst som matcher navnene til hovedkarakterene

      Slett
  4. Denne boken har jeg stående her men jeg har ikke fått lest den enda. Den er en av dem jeg virkelig må få lest!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så lang som jeg har kommet syns jeg den er veldig søt, så anbefales!

      Slett
  5. Jeg har hørt om boka og mange sier den er veldig bra, så jeg får kanskje lese den en gang. Likte smakebiten du valgte. Omslaget er veldig vakkert, var det som fanget min interesse første gang jeg så det.

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, jeg syns omslaget er veldig fint! Håper du får lest den en gang :-D

      Slett
  6. Tack för smakbiten. Ha en fortsatt skön kväll.

    SvarSlett
  7. jag gillar omslaget också. tack för smakebiten! ska hålla utkik efter denna

    SvarSlett
  8. Åh, tittelen på boken er så fin! Jeg er svak for slike titler. Selve boken høres spennende ut, jeg er også ganske opptatt av døden, men mer som et konsept jeg liker å reflektere rundt, ikke som noe jeg har tenkt å komme i møte før min tid faktisk er omme :) Noterer meg denne!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det. Lir reflektert rund livet og døden på mange ulike måter i denne boken, så kanskje den faller i smak? :-)

      Slett
  9. Okänd för mig, men jag blir minsann nyfiken. Tack för smakebiten! :-)

    SvarSlett
  10. Hørt masse om denne boken, men ikke plukket den opp selv. Fin smakebit :D
    - Siri

    SvarSlett
  11. Det var en oväntad replik som kom där :)

    SvarSlett