27.06.2014

Bøker jeg eier men ikke har lest

Mitt store "white girl"-problem her i verden er at jeg kjøper flere bøker enn får meg til å lese. Jeg legger dem lett i Book Depository handlekurven og med adresse og kortnummer alt lagret er det lett som bare det og skrive inn de tre sifrene i sikkerhetskoden og trykke kjøp. Eller jeg går og surrer i butikker og kommer over billige bøker eller bøker på salg. Trenger jeg denne?, spør jeg meg selv og svaret er omtrent alltid: Ja, det gjør du!

Dette er nødt til å bli en stoppe for. Så fremover skal jeg bestille mindre bøker, låne mindre av andre og heller lese de jeg allerede eier. Jeg har jo kjøpt disse 42 bøkene fordi jeg har lyst til å lese dem så jeg skjønner ikke hvorfor det er sånn et stort problem.











 Har du lest noen av disse og hva kan du anbefale meg å starte med?

5 kommentarer:

  1. Les eleanor&park! OMG, den boka er vakker:*

    SvarSlett
  2. Jeg har litt av samme problemet føler jeg. Selv om jeg prøver å kjøpe bøker bare to tre ganger i året :)

    SvarSlett
  3. Er dette dine uleste bøker? Tror jeg slår deg for å si det slik :S Jeg har shoppestopp på klær og sminke i år, og derfor har det ført til at jeg har gått litt bananas med bøker. Awesomebooks.com er min bestevenn kan man si, hehe.

    Men jeg anbefaler deg først å lese Eleanor & Park av disse, det er en sjarmerende og herlig bok :) Hadde kanskje litt større forventninger til den, men som sagt er den verdt å lese.

    Ellers Støv og Stjerneskinn definitivt verdt å lese, for jeg syntes oppfølgeren var mye bedre enn Mørk Engel. Kos deg :)

    PS- Jeg har skrevet en liten bok med alle bøker jeg eier, slik at jeg blir mer klar over hva jeg faktisk har i bokhylla. Det ble en del sider for å si det slik, men for å motivere meg selv til å lese alle sammen fargelegger jeg titlene når jeg først har lest bøkene. Du blir veldig motivert når du har klart å fargelegge en hel side for å si det slik :D

    - Siri

    SvarSlett
  4. Jeg har akkurat det samme problemet! Jeg går i min lokale Ark-butikk, og der har de et tilbud som gir meg tre engelske pocketer for prisen av to. Altfor lett å komme hjem med tre eller seks bøker...

    Når det gjelder bøkene du har liggende, har jeg lest flere av dem :) Du har valgt veldig mange gode!!! Jeg vil anbefale deg å starte med The Hobbit, 1984 eller Eleanor & Park, siden de alle er blant mine favoritter. The Maze Runner er også veldig god, og det samme er The Book Thief (som også er veldig trist). Skjønner godt at du har et problem med å velge hvilke du skal lese når. Det hadde i hvert fall jeg hatt!

    SvarSlett
  5. Jeg har selv hatt samme problemet med å komme hjem med for mange bøker og ikke minst oppdaget at jeg kunne ha fått de mye rimeligere på nettet. Det er selvfølgelig hyggelig å ha mange bøker, men når de forblir ulest og man attpåtil har betalt for mye da er det ikke mye poeng i.
    Uansett hvis du ønsker å finne billigste bok så kan du prøve ut nettstedet Bokfunn, www.bokfunn.no, som sammenligner alle norske og noen utenlandske nettbokhandler. NB dette forutsettet at du vet hvilken bok du vil ha! (NB2 - det er jeg som står bak nettstedet!) Lykke til.

    SvarSlett