19.12.2015

The Eternity Cure

Dette blogginnlegget er en del av Blogg-Desember hvor jeg prøver å blogge hver dag i desember. I sammenheng med dette har jeg også en giveaway hvor du kan vinne The Immortal Rules av Julie Kagawa eller The Fill-In Boyfriend av Kasie West.


Forfatter: Julie Kagawa
Utgitt: 24. januar 2012
Forlag: Harlequin Teen
Språk: Engelsk
Medium: Kindle
Serie: Blood of Eden, bok 2

Anmeldelsen inneholder avsløringer fra tidligere bøker i serien, The Immortal Rules!

Bok to starter litt etter at forrige sluttet. Allie er på jakt etter å finne skaperen sin, han som gjorde henne til vampyr. Gjennom et blodsbånd kan hun føle at han er i trøbbel. På veien møter hun også sin vampyr bror Jackal. Sammen leter de etter Kanin, selv om de har ulike agendaer.

Denne boker fortsetter å bygge opp verdenen. Vi lærer mer om 'rød lunge viruset' og hvordan det ble til. Vi får også gjensyn med gamle karakterer og møter på helt nye karakterer. Jeg vil ikke avsløre for mye her; for noen av gjensynene var ekstremt spennende.. Jackal og Allison utvikler også et søsken-forhold hvor de erter hverandre og krangler gjennom hele boken. Begge de to utviklet seg også en hel del gjennom å være i hverandres nærvær.

Denne boken var en "emotional roller coaster". Det var oppturer, etterfulgt av nedturer etterfulgt av absurde eller morsomme øyeblikk. Og mot midten begynte den å bli ordentlig spennende. Jeg endte opp med å ikke klare å legge med boken før jeg var ferdig, selv om jeg hadde eksamen tidlig morgenen etter.

En ting jeg likte spesielt godt med denne boken er at hver karekter er ikke enten god eller ond. Alle kan ha litt av alle egenskapene, men det er hva de velger å gjøre som utgjør hva slags person de fremstår som. Dette var absolutt an av mine favoritt bøker jeg har lest i år.


5 / 5

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar