01.12.2015

Silver Shadows/ The Ruby Circle av Richelle Mead

Disse anmeldelsene handler om bok 5 og 6 i Bloodlines serien til Richelle Meade. Anmeldelsene inneholder avsløringer fra tidligere bøker.

Silver Shadows (Bloodlines 5)
Forfatter: Richelle Meade
Utgitt: 29. juli 2014 
Forlag: Razorbill
Språk: Engelsk 
Medium: Kindle

I denne boken er Sydney fanget i et 're-education' senter. Hun vet ikke hvor hun er eller hvordan hun skal komme seg derifra, men det betyr ikke at hun ikke prøver. Adrian er også på jakt etter å finne henne, og går til og med så langt at han danner en allianse med Marcus.

Dessverre var den eneste delen jeg likte av denne boken slutten. Jeg følte at mysteriet rundt noen av karakterene forsvant da historien plutselig ble fortalt fra to synsvinkler. Det føltes veldig unaturlig siden tidligere i serien har alt blitt fortalt fra Sydney sitt perspektiv.

I tillegg følte jeg dessverre at historien ble litt forhastet, og det ble mer til at "så skjedde det, så det, så det" i stede for å følge en naturlig gang.Boken endte rett og slett også opp med å bli for forutsigbar og en stor skuffelse for min del. Det var vel nødt å skje en gang, når jeg har hatt så store forventninger til hver eneste bok.

Men det betyr ikke at alt var helt forferdelig, karakterene var fremdeles veldig underholdende. Og det at jeg får lese mer om disse fantastiske karakterene er alltid ett pluss.

3 / 5


The Ruby Circle (Bloodlines 6)
Forfatter: Richelle Meade
Utgitt: 10. februar 2015 
Forlag: Razorbill
Språk: Engelsk 
Medium: Kindle

Hemmeligheten om forholdet er ute og paret søker flykt hos Moroi. Alkemystene er på jakt etter dem, men etter at Jill blir kidnappet føler de at de ikke har andre muligheter enn å gå ut i verden å lete etter henne.

Dette var siste og avsluttende bok i serien. Jeg følte at denne boken som den forrige var litt skuffende. Jeg fikk aldri levd meg helt inn før det hele var over. Alt skjedde for fort og på en måte som jeg ikke var helt fornøyd med. Det ble litt for mye på for kort tid.

Det som derimot var bra var at vi fikk møtt utrolig mange karakterer igjen. De aller fleste av disse fikk en avslutning som jeg kan leve med. Det er fremdeles et par plotlines som ikke ble løst, men nok til at jeg kan trøste meg selv med at det faktisk er over. De aller siste sidene derimot har jeg fremdeles ikke klart å gjøre opp en mening om..

Det blir trist å ikke få høre mer om disse fantastiske karakterene, og lese mer fra det spennende universet som Richelle Meade har laget. Men en gang er det på tide å gi seg, og nå føltes som en naturlig tid da de siste bøkene dessverre ikke har klart å leve helt opp til standarden av de forrige.

4 / 5

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar