16.03.2014

Smakebit på Søndag #11

Smakebit på søndag er en bloggutfordring på bloggen til Mari, flukten fra virkeligheten. Det går ut på å dele en liten snutt fra boka du leser nå. Etter en liten lesepause holderjeg  for øyeblikket på med The Darkest Minds av Alexandra Bracken.

Jeg syns begynnelsen på denne boka var ganske kjedelig, vi fikk mye interessant informasjon men det skjedde ikke noe spesielt. Men nå som jeg nærmer meg midten har det begynt å gå oppover igjen og den har begynt å fange interessen min på nytt. De fleste anmeldelser jeg har lest om denne er positive så jeg håper på at den siste halvdelen må bli underholdende!  (bilde er hentet herifra)


smakebiten:
"For the first time in years, I could see the stars that Thurmond's monstrous lights had faded into nonexistence. They were so bright, so clear they couldn't be real. I didn't know what wat more shocking - the endless stretch of road or the sky."


19 kommentarer:

  1. Spennende og flott smakebit :) Har hørt flere snakket om denne, og de roser den opp til skyene! Litt skuffende at bokens begynnelse ikke overbeviser leseren, men jeg gleder meg til omtalen din ;)
    - Siri

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, ene venninnen min absolutt elsket den og anbefalte den til meg. Syns også det var så dumt med begynnelsen, sp jeg mast motivasjonen litt første gang jeg begynte å lese på den, men nå har jeg plukket den opp igjen. Heldigvis begynner handligen å ta seg litt opp også :) hihi

      Slett
  2. Har hört så mycket bra om den här boken och hoppas att den bli översatt till svenska då jag inte gillar att läsa på engelska. Tack för smakbiten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er så mange bra bøker som raskt blir oversatt til svensk, så håper fo di del at denne også snart blir det :) Oversettelser til norsk tar derimot tiår, haha

      Slett
  3. Låter som en väldigt intressant bok. Tack för smakbiten!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Ja, som dystopisk er den interessant men dessverre litt kjedelig så langt

      Slett
  4. Tack för smakbiten. Helt okänd bok för mig.

    SvarSlett
    Svar
    1. Den er vel mer kjent blant de engelske ungdomsbok bloggerne ja.

      Slett
  5. Det hørtes ut som en bok jeg må ta en titt på :-) Ønsker deg en fin søndagskveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, ja, den har fått mye skrit av mange så kan være værdt en titt. Ha en fin dag!

      Slett
  6. Tusen takk for smakebiten :-)

    SvarSlett
  7. Har også hørt utrolig mye bra om denne boken, så er spent på hva du syntes til slutt! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er det jeg også er. Er redd for at den ikke skal leve opp til de høye forventnigene man får av slike anmeldelser, men håper at den bare blir bedre! :)

      Slett
  8. Trevlig smakbit. Hoppas boken tar sig :)

    SvarSlett
  9. Har varken hört talas om bok eller författare. Skoj att få lite nya tips :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Om jeg ikke tar feil så er dette forfatterens andre bok, så hun er gjerne ikke så etablert enda nei :)

      Slett
  10. Kan du skrive en bokanmeldelse når du er ferdig med den? Skulle gjerne likt å vite mer om boka, i tillegg til hva du tenkte, så jeg vet om jeg burde prøve meg på den.

    SvarSlett