06.12.2013

Fra Bok til Film #3


Dette innlegget er en del av en serie der jeg prøver å poste et blogginglegg hver dag frem til julaften. Glem heller ikke å sjekke ut giveaway'en som varer ut desember. Klikk her for å delta!



I de siste er det bare flere og flere kjente bøker/ ungdomsserier som er blitt eller holder på å bli laget filmversjoner av. Dermed tenkte jeg jeg kunne lage en liten oppramsing av noen av de "bok til film"-filmene jeg gleder meg mest til! For å se tidligere "bok til film" inlegg kan du klikke her.
Dette innlegget vil fokusere på bøker jeg ikke har lest enda, som holder på å bli gjort om til filmer.

Boktyven av Markus Zusak
Året er 1939, og vi befinner oss i Nazi-Tyskland. Ni år gamle Liesels foreldre er sendt i konsentrasjonsleir, og Liesel bor hos fosterforeldre i Himmelgaten i München. En dag dukker jøden Max Vandenburg opp, og får holde seg skjult i familiens kjeller. Liesels fosterfar lærer henne å lese, og hun oppdager at hun ikke kan motstå bøker. Derfor stjeler hun dem, og deler historiene med naboene i bomberommet og med Max. [kilde]
Kinopremiere: 7. februar 2014
Regi: Brian Percival
Skuespillere: Geoffrey Rush, Emily Watson, Sophie Nélisse, Roger Allam, Ben Schnetzer.


The Maze Runner av James Dasher
Handlingen i The Maze Runner foregår i en post-apokalyptisk verden, der Thomas blir plasser i et samfunn av unge menn, uten å huske noe annet enn sitt eget navn. Når han og de andre innser at de er fanget inne i en labyrint bestemmer de seg for å samarbeide om å komme seg ut av labyrinten og å avsløre den skremmende sannheten om hvem som har plassert dem der og hvorfor. [kilde]
Kinopremiere: 10. oktober 2014
Regi: Wes Ball
Skuespillere: Thomas Brodie-Sangster, Dylan O'Brien, Kaya Scodelario, Will Poulter, Ki Hong Lee, Aml Ameen, Blake Cooper


How I Live Now av Meg Rosoff
Femten år gamle Daisy blir sent fra USA til England for å bo sammen med familien sin der. En dag når de tbare er hun, søsteren og tre gutter igjen på gården de bor på går en bombe av i London. Strømmen går, og ungene lever sammen i paradis uten voksne eller regler. Utenfor deres lille verden er det er krig på ferde. Dette er alt jeg vet om boka og filmen så langt.
Kinopremiere: ukjent
Regi: Kevin Macdonald
Skuespillere: Saoirse Ronan, Corey Johnson, Tom Holland, George MacKay, Sophie Ellis

1 kommentar:

  1. Boktyven virker som en interessang film, har ikke lest boka heller. Får prøve å få med meg den en gang da jeg er på biblioteket :)

    SvarSlett