07.11.2013

Tema Torsdag: Fan Art

Av og til blir man sittende igjen med ønsker om at en bok eller serie ikke skulle vært over. Eller kanskje man sitter med uklare bilder av en karakter, eller ikke er sikker på hva man føler. Det e i slike øyeblikk at jeg tar frem internett og søker opp fan art. Kanskje noen av dere føler det på samme måte, eller ikke har noen bekjentskap gil dette fenomenet? Jeg vil ihvertfall dele noen av mine favoritt artister/ kunstnere med dere.


(Vær obs på at linkene kan inneholde spoilere)


VIRIA
Denne jenta er dronningen over Percy Jackson fan art for dere som har lest disse. Hun tegner scener fra bøkene etter hvert som de kommer ut, samt egne oppdiktede scener og head shots av karakterene. Hun tegner også mye Harry Potter, samt karakterer fra tegneserier og tv serier.

BURDGE
Brigid tegner for det meste også Percy Jackson og Harry Potter. Jeg har fulgt henne så lenge jeg kan huske og har alltid vært fan av de tradisjonelle tegneserielignende figurene hun tegner. Hun og Viria er også med på et prosjekt som heter Ladies of Litterature som er verdt å sjekke ut, link.


MAY12324
Annalise tegner mye Graceling serien og Vampire Academy. Hun er også kjent for innslag av Harry Potter, Percy Jackson, fan art fra tv- og tegne serier, samt sine egne oppdiktede karakterer. 

PALNK
tumblr, deviantart
Hun er en av mine favoritt "artists" på deviant art. Hun oppdaterer sjeldent med fan art men når hun først gjør det er det fantastisk. Hun tegner Jane Austen, Harry Potter, Percy Jackson, Mortal Instruments, Divergent, Hunger Games, Twilight, John Green bøker og enda mer. Er så absolutt verdt å sjekke ut og bla igjennom albumene hennes. 



klikk på bildene for å se dem større.
Har du noen favoritt "artists" som lager fan art, eller en formening om fan art generelt? Del det gjerne i kommentarene eller i et eget innlegg!

1 kommentar:

  1. Jeg gjør ofte det samme :) Men jeg har ingen favoritt artists egentlig :)

    SvarSlett