14.08.2013

Sweet Peril av Wendy Higgins

Forfatter: Wendy Higgins 
Utgitt: 20. juni 2013 
Forlag: HarperCollins 
Språk: Engelsk 
Medium: Kindle
Kjøp fra BookDepository

Dette er oppfølgeren til Sweet Evil som jeg har anmeldt her. Anmeldelsen inneholder avsløringer fra denne første boken!

I Sweet Evil lærte vi om en ny verden der demoner levde blant mennesker. Demonene hadde barn som hadde i oppgave å videreføre syndene deres. I begynnelsen av bok to får Anna besøk av en engel som forteller henne hvordan hun kan utrydde demonene fra jorden. Sammen med vennen Kopano legger de ut på reiser over hele verden for å rekruttere nye barn av demoner til å hjelpe dem å gå i mot demon fedrene.

I forrige bok var det også en stor åpning i forholdet mellom Anna og Kaidan. Det var umulig å dem å være sammen, to barn av demoner har ikke lov til å bli sammen. Deres eneste oppgave på jord er å friste mennesker, ikke tenke på sine egne følelser. Nå når Anna får i oppdrag om å utrydde demonene utvikler hun også et lite håp, til faren hennes fortvilelse, om å kunne få se Kaidan igjen.

I denne boken får vi se mye mer til alle "barn-av-demoner" karakterene vi har møtt før. Vi blir mye bedre kjent med en hver av dem, samt to nye blir med i flokken som hjelper Anna. Hver å en av disse karakterene har sin egen personlighet. Alle skiller seg fra hverandre og man blir virkelig glad i hver og en av dem. Anna har også vokst mer opp, og er mye tøffere enn hun var i forrige bok. Vi får også et gjensyn med Kaidan, og får til tider se en åpnere side og mer personlighet hos han også.

Det er mye reising i denne boken. Anna og Kopano reiser innom omtrent alle kontinentene for å rekruttere nye medhjelpere. All denne reisingen er med på å gi boken spenning. På grunn av at de alltid forflytter seg skjer det mye og det skjer alltid noe nytt hver gang de reiser et nytt sted. Anna er heller nesten aldri alene, noe som medfører til at vi blir så godt kjent med karakterene i boken.

Alt i alt så absolutt elsket jeg denne boken, (og Kaidan!) Den var underholdernes fra start til slutt og jeg klarte ikke å legge den fra meg. Det jeg elsket mest med denne boken var hvor godt kjent vi ble med alle karakterene. Det føltes som om alle ble mine venner, etter hvert som de utviklet et bedre forhold til Anna. Forholdet til Anna og Kaidan var heller ikke det som var det mest sentrale i boken, selv om det fremdeles var en del av handlingen. Det at forfatteren ikke bare fokuserte på romansen likte jeg godt. Denne boken bygget veldig opp til neste bok, med hvordan de prøvde å samle hjelp til å ta ned demonene. Dermed gleder jeg meg veldig til å lese neste bok for å se hva som skjer videre!

5 / 5

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar