21.06.2013

Perfect Chemistry serien av Simone Elkles

Så under eksamensperioden følte jeg jeg hadde lite tid til å sette meg inn i nye bøker. Dermed bestemte jeg meg heller for å lese noen bøker jeg ikke hadde lest på en stund på nytt. Blant disse bøkene var den lettleste, søte og fengende serien til Simone Elkles. Den tar utgangspunkt i tre gutter fra en fattigere meksikansk familie som finner kjærligheten. Alle bøkene er fortalt fra to skiftende synspunkt, jentas og guttens. Er de fulle i klisjeer? Ja, men med sjarmerende typer og spansk slang er de ultimate guilty pleasure bøkene.

Perfect Chemistry, bok 1
Denne handler om Alex Fuentes, en 'bad boy' som er med i en meksikansk gjeng. Han lager et veddemål med kameraten om han klarer å få den pripne Brittany til å ligge med seg. Da de blir plassert sammen som partnere i kjemi klassen blir det derimot vanskelig for dem å benekte at de utvikler følelser for hverandre.

Brittany og Alex er to fantastiske karakterer som du forelsker det i. Alex er sjarmerende, smart med en vond fortid. Brittany har en kontrollerende familie men selv et godt hjerte.

Selv om historien er noe forutsigbar var den verdt å lese. Koselige hendelser, tårefylte hendelser, hendelser som får deg til å ville skrike. Alt er der, sammen med en søt kjærlighets historie og perfekte lettleste 'guilty pleassure' boken.

Rules of Attraction, bok 2
Dette er min personlige favoritt. Den handler om Carlos, Alex sin lillebror. Han flytter fra moren i Mexico til bake til statene for å bo hos broren. Han vil derimot ikke følge reglene, og foretrekker å oppføre seg som en 'bad boy'. På skolen blir Kiara, en skoleflink og sjenert pike, satt til å være hans guide. Ved noen uheldige hendinger må Carlos flytte ut fra Alex sin leilighet og inn til Kiaras familie som tilbyr seg å ta han inn.

Kiara er den rake motsetningen til Brittany, upopulær og ikke redd for hva andre tenker om henne. Noe som får meg til å digge denne karakteren. Carlos er som Alex sjarmerende, men alt for høy på seg selv. Kiara er den rette personen til å jekke ned selvtilliten hans et par hakk.

Konklusjonen er akkurat det samme som for boken over. Jeg gråter, jeg ler (ekstremt mye) og jeg har lyst til å rive ut enkelte sider. Dette er min personlige favoritt (selv om jeg har to venninner som foretrekker de to andre bøkene.) Hver sin smak og hver sin bak!

Chain Reactions, bok 3
Denne handler om den yngste Fuentes broren, Luis. Etter flere år flytter endelig han og moren tilbake fra Mexico. På skolen møter han igjen Nikki, en jente med 'an attitude problem' og meksikansk blod hun fornekter. Lite aner han at hun har stengt seg av fra all kjærlighet, pga dårlige erfaringer med kjærlighet og en spontanabort. Nikkis venner finner derimot en interesse i Luis og de ender opp med å måtte henge mye sammen...

Luis er igjen en sjarmerende gutt med store ambisjoner. Han skal bli astronaut, men med sitt 'Fuentes talent' til å havne i trøbbel kan dette bli vanskelig. Nikki er avstengt, men vi skjønner fort hvorfor. Kjemien mellom karakterene er bare absolutt sjarmerende.

Igjen er boken forutsigbar, spesielt etter å ha lest de to første. De er derimot absolutt skjønne, og alle har nye og ulike elementer som gjør dem forskjellige. Så anbefaler serien, om du ikke vil ha noe alt for seriøst å lese!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar