31.03.2012

Shiver av Maggie Stiefvater

Forfatter: Maggie Stiefvater 
Utgitt: 1. august 2009
Forlag: Scholastic Press
Språk: Engelsk 
Medium: Heftet, lånt
Kjøp fra BookDepository

Jeg begynte på boka for nesten en uke siden, og endelig ble jeg ferdig! Etter å ha vert syk i en uke er hjernen min på vei tilbake til normal.

Oppsummering fra Goodreads:
When a local boy is killed by wolves, Grace's small town becomes a place of fear and suspicion. But Grace can't help being fascinated by the pack, and by one yellow-eyed wolf in particular. There's something about him - something almost human. Then she meets a yellow-eyed boy whose familiarity takes her breath away...

Boka var interessant, og det var den første boken jeg har lest om varulver. Ikke at det var så mye varulvaction som jeg hadde forventet. Over halvparten om boka tok for seg forholdet mellom hovedpersonene. Når jeg leste boken følte jeg at det var for mange løse tråder i starten av boken.

When a local boy is killed by wolves, Grace's small town becomes a place of fear and suspicion. But Grace can't help being fascinated by the pack, and by one yellow-eyed wolf in particular. There's something about him - something almost human. Then she meets a yellow-eyed boy whose familiarity takes her breath away... Hovedkarakterene var søte ihvertfall. Forsiktige og artistiske Sam og fornuftige Grace. De passer søtt i sammen. Jeg merket at jeg likte han mye bedre en Grace. Jeg hadde problemer med å sette meg inn i måten hun tenkte og handlet på. Så denne karakteren trakk leseropplevelsen min ned noen hakk.

Den siste delen av boken var action, action, action. Det er sånt jeg liker. Det skjedde mye, og forfatteren forsatte å skrive om alle de løse trådene. Vi fikk vite det vi ville vite, og det vi hadde gått å ventet på gjennom hele boka skjedde til slutt. Alt var spennende, men jeg følte det skjedde for mye på en gang. Hun hadde nok stoff her til å ha gjort hele boka spennende, ikke bare de siste 100 av 400 sidene

Alt i alt var den en bra bok. Følte det var litt dårlig utvikling av settingen og ulvene generelt. Veldig mye fokus på forhold, men jeg fikk den dosen action jeg trengte. Boka var bra skrevet og jeg likte at det skiftet fra Grace til Sam sitt perspektiv og så videre. På mandag skal jeg til venninnen min og låne toeren, Linger.

(Oppdatering på resten av serien: Jeg likte de senere bøkene litt bedre, siden vi blir introdusert til to nye hoverkarakterer Cole og Isabelle. Disse var gøyere og lese om og jeg likte dem mye bedre.)

3 / 5

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar