30.03.2012

Filmsnakk på fredag

Så forrige uke deltok tre av mine fine med venninner og jeg på førpremieren til the Hunger Games (Dødslekene) i Bergen. Alle hadde lest bøkene tidligere og var fortsatt stor fornøyde med filmen. Filmen var etter min mening fantastisk, den hadde med alle de store og viktige scenene fra boken.

I en ubestemt fremtid etter at Nord-Amerika ble ødelagt av en brutal krig, er alt som er igjen landet Panem. Dette landet består av hovedstaden Capitol og tolv mer eller mindre fattige distrikt. Som en straff for en demonstrasjon fra de andre distriktene mot Capitol, må én gutt og én jente fra hvert av de tolv distriktene ut i en konkurranse kalt Dødslekene. Reglene i Dødslekene er enkle - barna må drepe hverandre, og den av de tjuefire utvalgte personene som overlever, står igjen som vinner og får dra hjem igjen. (wikipedia, 30.03.12)

Flimen var delt i to. Den ene delen viste handlingen fra når Katniss blir valgt og går gjennom alle preparasjoner og intervjuer for lekene, og den andre delen handlet om selve lekene. Det eneste lille pirket som irriterte meg var hvordan Katniss fikk tak i spottekråke nåla. Jeg skjønner at de ikke kunne ta med for mange karakterer i filmen, osv. men da burde de ha gjort det på en bedre måte. Uansett, filmen var awesome og jeg gleder meg til å se de andre bøkene komme til live!

english: last week I went to watch the Hunger Games with my friends. I loved it! They had used all the major scenes from the book. My only problem was with how Katniss got her pin. But still, I loved it and I can't wait for the others to be made into movies!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar